Wedding Wednesday: Huwelijksreis week 2

Vorige week kon je lezen over de eerste week van onze huwelijksreis. Vandaag lees je de rest! Nadat we ongeveer de hele zondag in het vliegtuig hadden gezeten doordat we moesten overstappen op de Dominicaanse Republiek, kwamen we aan het begin van de avond aan op het vliegveld van Curacao.thumb_PB160045_1024

Rond 20 uur kwamen we aan in het Chogogo Resort aan de Jan Thielbaai in Curacao. Een gerenoveerd appartement met een mooie badkamer en kitchenette. De komende week zouden we lekker zelf gaan koken. Maar vanavond nog even buiten de deur, hoewel we niet echt honger hadden.

Maandag hingen we voornamelijk rond het zwembad en keken we een aantal afleveringen van Suits via Netflix.
Vanaf dinsdag hadden we een huurauto, waardoor we meer konden ondernemen.

thumb_PB160043_1024
We reden dan ook gelijk richting Willemstad, de hoofdstad van Curacao, om daar eens rond te kijken. De vaste toeristische punten zoals de Handelskade en de Pondjesbrug hebben we dan ook gezien!

Waar woensdag vorige week het letterlijke hoogtepunt was, was het nu misschien wel het figuurlijke hoogtepunt! Een lang gekoesterde wens ging in vervulling, we gingen namelijk met dolfijnen zwemmen!! In het Sea Aquarium van Curacao, hebben ze een aantal dieren, waaronder dolfijnen. Maar ze hebben ook zeeleeuwen, verpleegsterhaaien en flamingo’s.

thumb_20160622-noon-blue-sw-mx 016_1024
Het zwemmen met dolfijnen was werkelijk fantastisch! We mochten vrij met ze zwemmen en ze aaien. We deden trucjes en kregen kusjes. Dolfijnen zijn heel bijzondere dieren. Ik had hier al bijna mijn hele leven naar uitgekeken en het was een heel bijzondere ervaring!

thumb_DSC_0230_1024

thumb_DSC_0251_1024

Donderdag reden we naar het Westpunt, de andere kant van het eiland. We maakten onderweg foto’s en stopten bij een Nationaal Park; Boka National Park. Hier waren indrukwekkende rotspartijen langs de kust waar de golven zo hard tegen aansloegen dat het bijna op een geiser leek.

We hebben hier prachtige foto’s kunnen maken. Toen het ineens begon te regenen, besloten we dat weer naar huis gingen.

thumb_IMG_6723_1024
Vrijdagochtend moesten we de auto inleveren, maar we besloten hem een dagje langer te houden. ‘s Avonds zouden we namelijk met de neef van Robin (die op Curacao woont) wat te gaan drinken in Willemstad. Het is dan niet handig om met een taxi te gaan, dus hielden we de auto nog 1 dag. Overdag bleven we lekker bij het zwembad, schuilden we voor een tropische storm en aten we bij het restaurant op het resort. Voor het avond eten aten we in de stad in een mooi fort. Hier waren allemaal winkeltjes, barretjes en restaurantjes gevestigd. Er was live muziek en er hing een gezellig sfeer.

Zaterdag en zondag hebben we alleen bij het zwembad gelegen. Lekker gezond, gezwommen en ontspannen. Zondag was onze laatste dag en rond 17 uur werden we opgehaald door de neef van Robin om naar het vliegveld te gaan. We vlogen rond 20 uur. Ik heb in het vliegtuig lekker films gekeken want slapen lukte niet. Maandagochtend 11 uur (Nederlandse tijd) landden we op Schiphol. Na even gewacht te hebben op onze koffers, hadden we een snelle aansluiting met de trein en waren we rond 13 uur thuis.

We hebben onwijs genoten van onze vakantie maar het is ook altijd fijn om weer thuis te zijn! Slapen in je eigen bed, gewoon boodschappen doen, je eigen douche en alles bij de hand. Ook ga je het leven in Nederland meer waarderen, met alles wat we hier hebben en mogen ontvangen. Want zelfs al hoort Curacao bij Nederland, het verschil tussen arm en rijk is heel groot en heel goed zichtbaar.

Zo, dat waren de verhalen over onze huwelijksreis, het is weer een lang stuk geworden. Respect als je alles gelezen hebt! Ben jij weleens op Curacao geweest of heb je net als ik de wens om met dolfijnen te zwemmen? Laat het me weten in de comments hieronder!

Liefs,

Raïsa

About Raïsa

Hoi! Ik ben Raïsa, van justraisa.nl. Dit is mijn persoonlijke blog over alles wat ik leuk vind. Enjoy! Liefs, Raïsa

2 thoughts on “Wedding Wednesday: Huwelijksreis week 2

1. Wat hebben jullie een mooie reis gehad! En fijn dat alles goed is verlopen. Jullie zijn alweer een poosje in de “werk modus” maar jullie hebben mooie herinneringen om op terug te kijken….